Korduma kippuvad
küsimused

Vastuvõtule registreerimine

iDent Hambakliinikusse vastuvõtule pääsemiseks on vajalik eelnev registreerimine.

On-line broneering

Mugav viis vastuvõtule registreeruda ja oma broneeringuid vaadata.
Veebis broneerimiseks on vajalik ID-kaardi või Mobiil-IDga autentimine.

Broneerimine telefoni teel

Registreeruda saab ka telefoni teel helistades kliiniku lahtioleku aegadel meie registratuuri numbritel:

E–K 9.00–18.00 / N, R 9.00–17.00
Tel: +372 6266888
Mob: +372 53066888

Broneeringu tühistamine ja visiidile mitteilmumine

Kui te ei saa kokkulepitud ajal visiidile tulla siis palume broneering tühistada 24 tundi enne visiiti

  • kliiniku lahtioleku ajal telefonil +372 6266888
  • meili teel  info@ident.ee

Visiidile mitteilmumise korral on kliinikul õigus esitada patsiendile arve vastavalt kliiniku hinnakirjale.

Esimene visiit

Esmakordsel vatuvõtul viib meie hambaarst läbi kontrolli suuõõne ja hammaste seisukorra väljaselgitamiseks, mis aitab avastada ja ennetada suuremaid hambamuresid.

Konsultatsiooni käigus teostab hambaarst patsiendi hammaste ülevaatuse, teeb vajadusel suuõõnest fotoanalüüsi ja röntgenipildi ning koostab raviplaani.

Tervisekassa poolt tasustatud hambaraviteenused

Laste hambaravi

Eesti kodanikest alla 19-aastaste patsientide ravi eest tasub Tervisekassa. Lisaks tasub Tervisekassa ravi ühe aasta jooksul pärast 19-aastaseks saamist, kui ravivajadus ilmnes viimase visiidi ajal enne 19-aastaseks saamist.

Vältimatu abi

Täiskasvanutel on õigus saada hambaravi vältimatu abi korras, kui abi edasilükkamine või selle andmata jätmine võib põhjustada surma või püsiva tervisekahjustuse. Vältimatu abi vajaduse otsustab arst. Kui inimesel on Euroopa ravikindlustus, siis tasub selle vältimatu abi Tervisekassa. Kindlustamata Eesti kodanike vältimatu abi tasutakse riigieelarvest Sotsiaalministeeriumi kaudu.

Täiskasvanute hambaravi

Tervisekassa hüvitab täiskasvanud ravikindlustatutele hambaravi 40 eurot aastas. Suurema hambaravivajadusega inimeste hüvitis on 85 eurot aastas. Patsient ise tasub vähemalt 50% arvest.

Hüvitist saavad:

  • Eestis ravikindlustatud täiskasvanud (40 eurot aastas)
  • rasedad ja alla 1-aastase lapse emad (85 eurot aastas)
  • osalise või puuduva töövõimega inimesed (85 eurot aastas)
  • üle 63-aastased ravikindlustatud (85 eurot aastas)
  • suurenenud hambaravivajadusega inimesed (85 eurot aastas)

Hüvitise tingimuste kohta saate täpsemat infot Tervisekassa kodulehelt.

Proteesihüvitis

Proteesihüvitist on võimalik kasutada kolme aasta peale summas 260 eurot. Rohkem infot proteesihüvitise kohta saab lugeda Tervisekassa kodulehelt.

Patsiendi meelespea peale hamba eemaldamist või lõikust

  • peale lõikust või hamba eemaldamist asetatakse haavale steriilne marlitampoon 10-15. minutiks; see aitab sulgeda verejooksu ja tekkida verehüübel
  • peale lõikust pannakse näo vastu jääkott, see takistab turse teket ja aitab verejooksu peatada
  • päev või paar tuleks hoiduda tugevast füüsilisest pingutusest
  • paar tundi ei tohi süüa, samal päeval vältida kuumi sööke-jooke ning paari päeva jooksul eelistage pehmemat toitu
  • suitsetajad peaks paar päeva suitsetamist vältima, sest suitsetamine takistab vere hüübimist ja haava paranemist
  • suud loputada ei tohiks-haavast võib loputamisel väljuda kaitsev verehüüve. Haava loputamine kloorheksidiini sisaldava suuloputusvahendiga on soovitatav alates teisest päevast peale lõikust või hamba eemaldamist
  • tuimestuse möödudes võib haav valutada. Valuvaigisteid peab vajadusel kasutama, kuid mitte tühja kõhuga. Vältima peab aspiriini, mis vedeldab verd ja takistab vere hüübimist
  • ei tohi teha niiskeid, sooje kompresse, need põhjustavad turset
  • võib tekkida paistetus, kõige suurem umbes teisel-kolmandal päeval peale operatsiooni

Ravijärjekorra pidamise reeglid

Vastavalt Sotsiaalministri määrusele nr.46 (21.08.2008)
„Tervishoiuteenuse kättesaadavuse ja ravijärjekorra pidamise nõuded“

  • hambakliinikus peetakse ravijärjekorda hambakliinikutele mõeldud ravihaldustarkvara programmis “Hammas”
  • patsiendi ravijärjekorda registreerimine on tagatud kliinikus kohapeal, e-kirja või kliiniku kodulehel ident.ee
  • kirjalikul teel edastatud broneeringule vastatakse hiljemalt 2 järgneva tööpäeva jooksul e-kirja või telefoni teel
  • patsiendi registreerib järjekorda kliiniku administraator või raviarst (aluseks arstide töögraafik)
  • registreerimisel salvestatakse programmi Hammas patsiendi järgnevad andmed:
    – ees- ja perekonnanimi
    – isikukood
    – kontaktandmed
    – planeeritav vastuvõtu aeg
    – planeeritava tervishoiuteenuse osutamise näidustus
    – patsiendi ravijärjekorda registreerimise kuupäev
    – ravijärjekorras muudatuste tegemise aeg ja põhjus
  • patsiendi registreerimisel kliinikus antakse patsiendile kirjalik teatis, mis sisaldab vastuvõtu aega , arsti nime ja kontaktandmeid
  • kaks päeva enne plaanilist vastuvõttu saadab infosüsteem automaatselt SMS-meeldetuletuse patsiendile, kes on andnud kehtiva mobiili numbri ja soovinud SMS-teadet
  • väljaspool ravijärjekorda osutatakse vältimatut abi võimaluse korral. Selle puudumisel antakse abivajajale vajalikud suunised, kuhu pöörduda esmaabi saamiseks
  • haigekassa poolt rahastatud tervishoiuteenuse osutamiseks toimub registreerimine samade tingimuste alusel

Kaebuste lahendamise kord

  • ettepanekute ja kaebuste esitamise õigus on kõigil asutuse klientidel ja nende seaduslikel esindajatel, samuti koostööpartneritel ja külastajatel
  • kaebuseid saab esitada ainult kirjalikult ning sellel peab olema märgitud esitaja nimi, kaebuse aluseks olevad asjaolud, nõue ning tagasiside saamise soov ja viis ning lisatud kontaktandmed
  • kirjaliku kaebuse võib saata postiga aadressi Lai 10, Pärnu või edastada administraatorile. Suuliselt võib kaebuse esitada vahetult spetsialistile ning eeldusel, et ei soovita kirjalikku vastust ning probleem saab kohese lahenduse ega vaja edasist käsitlemist
  • anonüümseid kaebusi ei menetleta
  • kõigile kirjalikele ettepanekutele ja kaebustele vastatakse mõistliku aja jooksul, kuid mitte hiljem kui 30 päeva möödudes (avaldusel esitatud sobival viisil)
  • kirjalikke ettepanekuid ja kaebuseid menetleb juhatuse liige või tema poolt määratud isik
Kaebusi saab esitada:

iDent Hambakliinik
Staadioni 1, 10132 Tallinn
Meil: info@ident.ee
Tel: +372 62 66 888

Tervisekassa
Meil: info@tervisekassa.ee
Tel: +372 669 6630

Terviseamet
Meil: kesk@terviseamet.ee
Tel: +372 694 3500

Saatekirjad kolleegidele

Back to top